פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

עיצוב לוח שעם

זמן אספקה: 5 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • זמן אספקה: עד 5 ימי עסקים 
  • אפשרות לעד 6 תשלומים (ועד 3 תשלומים ללא ריבית) 
  • קניה מאובטחת ושירות לקוחות מעולה 
קניה בטוחה

מידע נוסף

לוח שעם הוא בין האלמנטים השימושיים ביותר, משום שהוא מהווה בעבור רבים לוח מודעות ותזכורות, בין אם מדובר בעבודה משרדית, לצרכי לימודים או לעיצוב חדרי ילדים. אבל מי אמר שלוח השעם חייב להיות משעמם? אפשר לשדרג את לוח המודעות ואת מסגרות העץ וליצור מגוון רחב של אלמנטים ועיצובים ייחודיים בכל לוח.

כיצד נעצב לוח שעם?

החומרים הדרושים: לוח מודעות, צלחת חד פעמית, נייר דבק עשוי נייר (מסקנטייפ), מגבת, צבעי אקריליק, מכחול שטוח עם שיער רך, נייר קופי, דוגמא להעתקה (איור אהוב), עיפרון וטוש אקרילי (או טוש פרמננט).

אופן ההכנה: ראשית, מחלישים את המסקנטייפ באמצעות המגבת. כלומר, יש להדביק את המסקנטייפ על סיבי המגבת ולהסיר, ולחזור על הפעולה פעמיים לפחות. החלשת המסקנטייפ נעשית בכדי לשמור על לוח השעם במהלך היצירה.

לאחר שהחלשתם את נייר הדבק, תוכלו להדביק אותו על השעם, באופן שבו תרצו לעצב את הלוח. כלומר, נייר הדבק יגדיר עבורכם את האזור שתרצו לצבוע בלוח השעם. הקפידו להדביק את נייר הדבק גם על מסגרת העץ. ניתן להיעזר בנייר דבק בכדי ליצור פסים ואפילו תוכלו ליצור משבצות.

  שלב ראשון בעיצוב לוח השעם  

הצלחת החד פעמית, תהווה עבורכם פלטה, עליה תוכלו לשים את הצבעים האהובים עליכם ואפילו ליצור ערבובי צבעים ייחודיים. לאחר שתחמתם באמצעות נייר הדבק את הלוח, תוכלו להתחיל ולצבוע כיד הדמיון.

  שלב שני בעיצוב לוח השעם  

עם תום צביעת לוח השעם, מוטב להניח לו להתייבש. כמו כן, אפשר לזרז את ייבוש הלוח בעזרת פן. לאחר שהשכבה הראשונה התייבשה לחלוטין, ניתן לצבוע שכבה נוספת על מנת לחזק את הצבע. לפני שהצבע של השכנה השנייה מתייבש, יש להסיר את המסקנטייפ מהלוח בעדינות, ורק לאחר מכן לאפשר לו להתייבש.

רוצים להוסיף על הלוח איור?

ובכן, הצטיידו באיור מוכן להעתקה (תוכלו להדפיס, לאייר או אפילו לקחת איור ממגזין) ונייר קופי. את נייר הקופי הניחו במקום הרצוי, כששכבת הדיו של הנייר נמצאת כלפי מטה.

  שלב שלישי בעיצוב לוח השעם  

 

את האיור שבחרתם הניחו מעל נייר הקופי והצמידו עם מעט נייר דבק בכדי שהאיור לא יזוז ותוכלו להעתיק אותו ללוח השעם באופן המיטבי. כעת, קחו את העיפרון והתחילו לעבור על קווי המתאר של הדמות באיור שבחרתם. לאחר שעברתם על כל הפרטים והאלמנטים באיור, הסירו את הניירות כך שתוכלו לראות את האיור שלכם על גבי הלוח. באמצעות טוש אקרילי, עברו על האיור והפכו אותו לבולט יותר. כמו כן, ניתן לצבוע אותו באמצעות הצבעים האקריליים שברשותכם. לאחר שהצבעים האקריליים התייבשו, ניתן לעבור שוב עם הטוש ולתקן במידה ויצאתם מהקווים במהלך הצביעה.

כדאי לדעת שאיור עם טוש אקרילי איכותי ויעיל יותר על גבי לוח שעם, בשונה מטושים רגילים שנספגים בשעם ולא מעניקים את אותו האפקט.

במידה ונוצרו כתמים על הלוח, אין שום סיבה לחשוש, כי באומנות הכל ניתן לתיקון! על כתמי הצבע המצויים על גבי הלוח, תוכלו לאייר פרחים, פרפרים או אפילו צורות גיאומטריות, צבעו אותם בצבעים, והפכו את הכתמים לחלק מעיצוב הלוח.

איך להפוך מסגרת תמונה ללוח מודעות מגנטי?

החומרים הנדרשים: מסגרת לתמונה, דף מגנט, מגנטי כפתור, נייר מדוגם (או כל נייר יפה או מעוצב בהתאם לטעמכם), פונפונים ודבק נוזלי.

אופן ההכנה: חתכו דף מגנט לגודל הרצוי, הדביקו על המגנט נייר יפה והכניסו לתוך המסגרת (כפי שמכניסים תמונה). קחו פונפונים בצבעים האהובים עליכם, הצמידו אליהם באמצעות דבק נוזלי מגנטי כפתור חזקים, וקיבלתם לוח מודעות מגנטי בעיצובכם האישי.

לא רק לוח מודעות

ישנם רעיונות נוספים לשימוש בלוח שעם, כך שתוכלו לעצב וליצור לא רק לוח מודעות אלא אלמנטים נוספים ושימושיים במיוחד. כמו למשל לוח ייחודי הכולל מקום לאחסון ציוד משרדי, כמו עטים, סיכות שדכן וכו’. מלבד זאת, תוכלו ליצור מלוח השעם קולאז’ תמונות, לוח השראה ואלמנטים עיצוביים לחדרי הילדים.

 

עיצוב לוח שעם הוא פעילות מהנה, יצירתית ומלאה בעשייה. היצירה עשויה לפתח את האומנותיות והדמיון בקרב ילדים ולאפשר להם לחשוב מחוץ לקופסא. רכשו את כל הציוד הנחוץ בכדי לעצב לוח שעם מדליק – וקדימה, לעבודה!